14.08.2011 - RECENZE: Melanie C - Rock Me
| Vojta

Britská zpěvačka a zároveň (bývalá) členka legendární dívčí skupiny Spice Girls Melanie C patří snad mezi ty nejproduktivnější, které tento fenomén 90. let zplodil. Nejedná se ovšem o počet dětí, jež kolegyně rodí jedno za druhým, nýbrž o hudbu. Na letošní rok si pro nás Mel připravila zbrusu nové studiové album The Sea a my se mrkneme na zoubek prvnímu singlu s názvem Rock Me.

I když hovořit o Rock Me jako o prvním singlu je ze začátku možná chybné, jelikož byl jako pilotním byl zvolen pouze do vybraných evropských zemí, konkrétně Německa, Rakouska a Švýcarska. Důvod byl jasný - nejen, že Sporty Spice zde před lety slavila nemalý úspěch se svou baladou First Day of My Life z desky Beautiful Intentions, song se zároveň stal ústřední skladbou pro ženský fotbalový šamiponát FIFA Women's World Cup 2011 na německé televizní stanici ZDF. Budiž ale...

Rock Me nelze srovnávat s hity typu Força či Waving Flag (které koneckonců zastávaly post hymny evropského a světového šampionátu FIFA), i tak songu nelze upřít hitový potenciál, který bohužel nebyl dostatečně využit. Song ihned začíná po pár tónech silným refrénem, který se vám po chvíli vryje do paměti a jen tak se ho nezbavíte. Ve stejném duchu se pak nese i zbytek tracku. Melanie jde s dobou a zatímco její skladby na předešlé desce This Time se spíše nesly v rytmu pop-rocku, do novinky se nebála zapojit moderní elektroniku s výraznou taneční linkou, která dodává songu slušný drive, který ovšem není nijak násilný. Pokud se budeme bavit o textu, nedočkáme se ani žádných stupidit, ani složitých, těžko uchopitelných metafor; to ovšem ale nebyl ani účel. Suma sumárum - jedná se, řečeno i bez nadsázky, o slušnou vypalovačku, která dokáže pohnout vaším chodidlem, aniž byste museli čekat na konec songu.

Na samotném CD singlu se nachází taktéž b-side v podobě zbrusu nového tracku Stop This Train, za který si Melanie rozhodně zaslouží palec nahoru. Nejenom co se do kvality písně týče (lehký country feeling a svižnější tempo padlo zpěvačce celkem slušně do noty), musí se ovšem pochválit zejména fakt, že se Mel vykašlala na jakékoli hybridní (a mnohdy dokonce i nepovedené) remixy samotného singlu a sáhla po klasickém b-side tracku, který na albu zkrátka nenaleznete.

Ti, kteří si singl pořídili přes iTunes, se mohli dočkat i tanečnější remixové verze Rock Me, která ale zase tak o moc tanečnější není a kdybyste nebyli zarytým fanouškem, rozdíl byste téměř nepoznali. Vnímejme tedy tento "remix" pouze jako vycpávkou a sbírkovým materiálem fandů.

Melanie C je zpěvačka s dostatečným charismem, silným hlasem a comeback v podobě Rock Me se jí celkem povedl. Do dob Northern Star se zřejmě již nevrátí, i tak má celkem slušně našlápnuto na slušné umístění v hitparádách, a to zejména ve své domovině. Přejme jí tedy, ať se ve svém moři neutopí, ale dostane se úspěšně na břeh.

www.thespicegirls.com || www.myspace.com/thespicegirls || webmaster@spicegirls.cz